Page 13 - TUREB Dergi 1. SAYI
P. 13
SEKTÖR TÜREB TÜREB 10 » Haberler TOPLANTISI Dergi Dergi Haberler » 11 2023 Yılı Hedefmizden Şaşmış Değiliz ŞİRKETLERİN MARKA İMAJINA Yatırıma başladıktan sonra Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın ve potansiyelinin cezbedici olduğunu vurguladı. harçlarla alakalı aldığı iç yönetmelik kararının yatırımcıya 2023 yılı hedefmizden şaşmış değiliz diyen Yıldız, RÜZGAR ENERJİSİ DESTEĞİ olumsuz yansıdığını ifade eden Yıldız, konuyu hazineye hedef doğrultusunda yürüyeceklerini, yerli kaynakları intikal ettirdiklerini ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın bu büyüterek toplam enerji içindeki payını arttıracaklarını konuda iyileştirici bir çalışma içinde olduğunu söyledi. ifade etti. Yerli üretimin artması amacıyla 52 milyon TL’lik MİLRES Diğer taraftan algı ile gerçek arasındaki bir farkı da Projesi’nde 500 MW’lık türbin elde edildiğini, amaçlarının dile getirmek istediğinden bahseden Yıldız, Türkiye’nin bunu 2,5 MW düzeyine çıkarmak olduğunu belirtti. yenilenebilir enerjiden elde ettiği toplam elektrik içindeki payının % 26, Avrupa’da ise %13,5 seviyelerinde Yurtdışından yatırım yapmak isteyen ve Türkiye’yi bir olduğunu belirtti. Türkiye’nin bu oranı %35’ler seviyesine merkez olarak görüp bunu orta doğu ve Afrika’ya çıkarmak istediğinin altını çizen Yıldız, bu toplantılarla taşımak isteyen yatırımcılar olduğundan bahseden Yıldız, bir koordinasyon içinde verimli çalışmalar olacağını ve “ Reklam kampanyalarında ya Türkiye’nin rüzgar verimliliği ile ilgili olan rakamlarının çıkan sonuçları hep birlikte takip edeceklerini söyledi. da menülerinde rüzgar enerjisi kullandıklarını belirten işletmeler, hem çevreci imajını hem de tercih edilirliklerini arttırıyor. “ Şirketler, tüketiciyi artık sadece ürün ve hizmet kalitesi ve Söz konusu uygulamalar, tüketiciyi yenilenebilir enerjiye fyatlarıyla değil, ‘rüzgar enerjisi’yle de etkilemek istiyor. heveslendiriyor. Tüm bu gelişmeler çevre bilincini Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu artırmak için sevindirici diyerek markaların değerini uygulamayla, şirketin ‘çevre bilinci taşıdığı’, ‘ürünlerin de arttırdığını savundu. Ataseven, “Rüzgar enerjisini çevreye saygılı olduğu’ imajına dikkat çekiliyor. desteklediklerini vurgulayan marka ya da işletmelerin Sunset ve Starbucks rüzgar enerjisi kullandığını marka değeri de artacak. Yenilenebilir enerjinin tercih menülerinde duyururken, Ağaoğlu İnşaat ürettiği edilmesi, küresel ısınma söz konusu olduğunda bilinçli konutlarda rüzgar enerjisi kullanılmasını sağlayarak tüketicinin de dikkatini çekecek” yorumunu yaptı. farklılaşıyor. Reklam kampanyalarında ya da menülerinde Rüzgar enerjisini kullanan şirketlerin başında rüzgar enerjisi kullandıklarını belirten gelen Starbucks, geçtiğimiz yıldan bu yana işletmeler hem çevreci imajını hem de tercih Türkiye’de 60’ın üzerinde mağazasında edilirliklerini arttırıyor. Bu anlamda öne çıkan yenilenebilir enerji kullanıyor. Akenerji markalar arasında Sunset Restoran, Starbucks, işbirliğinde Türkiye’deki faaliyetlerini sürdüren Ağaoğlu bulunuyor. frma, ihtiyacı olan elektriği devlet tarafından kurulan ortak bir ağ (enterkonekte sistem) Çevre bilinci ve markaların değeri artıyor sayesinde Akenerji’den temin ediyor. Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB) Başkanı Mustafa Serdar Ataseven, bu yönde atılan adımları canı gönülden Rüzgar enerjisi kullanan mağaza sayılarını artırmayı desteklediklerini belirterek, “ICCI’da (Uluslararası Çevre hedefeyen Starbucks, bu çalışmaların uzun vadede Fuarı ve Konferansı) WindMade ile bu anlamda önemli herkes için daha iyi yaşam koşulları getireceğini bir adım atılmıştı. savunuyor. Kaynakça:www.dünya.com
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18