Page 63 - tureb_dergi_9.sayi
P. 63
KİŞİSEL GELİŞİM İnsan Kaynakları uzmanı Don Straits’e göre pek çok insan konuşmadan değil, nasıl görüneceklerinden yani kendilerini kötü bir duruma düşürmekten korkarlar. etkili konuşmak ve olumlu bir intba bırakmak için Konuşma esnasında; öncelikle pratk yapabileceğiniz bir dinleyici kitlesi Göz kontağı kurun. Dinleyicilerin arasında gezinirken edinmeniz gereklidir. Belirlediğiniz hedef kitle mutlaka direkt göz kontağı kurun. Ancak bunu yaparken ile pratk yapabilir, daha profesyonel bir kitle için her seferinde farklı kişilere bakmaya dikkat edin. Göz deneyimlerinizden yararlanabilirsiniz. İşte size yardımcı kontağını 4-6 saniye arası korumaya özen gösterin. olacak birkaç yol: Yapılan araştrmalarda konukların, konuşma Derin nefes alın. Dinleyicilerinizin karşısına çıkmadan sonrası yüzde 85 oranında dinlediklerini önce birkaç defa derin nefes alın. Nefesinizi ağızınızdan unutukları belirlenmiştr. Bu nedenle alın, oksijeni ciğerlerinizde tutun sonra da burnunuzdan konuşmacının önemli bulduğu maddeleri öne verin. çıkarması ve örnek hikayeler anlatması gereklidir. Giriş cümlenizi çalışın. Kurduğunuz ilk cümleler hayat önem taşır. Bu nedenle kuracağınız ilk cümle ağzınızdan Sesinizi iyi kullanın. Enerjinizi doğru kullanmalı, bunu akıcı ve kusursuz bir şekilde çıkana kadar çalışmalısınız. sesinize yansıtmalısınız. Konuşma sırasında esler, ses Dinleyicilerinizle iletşim kurun. Konuşmanız esnasında iniş çıkışları ve tonları kullanın. kürsünün arkasından çıkın ve dinleyicilerinizle iletşim kurun. Soru sorun, yorumlarını alın, karşılıklı sohbet Jest ve mimik kullanın. Konuşmanızı prova yaparken edebileceğiniz birkaç dakika yaratn. hareketlerinizi de işin içine katn. Hata kelimeler Prova yapın. Mükemmel bir sonuca ulaşmayı kullanmadan prova yapmayı deneyin, sadece vücut hedefiyorsanız bol bol prova yapmalısınız. Ancak dilinizi çalıştrın. konuşmayı ezberlemekten kaçının, çünkü ezberden yapılan konuşmalar sıkıcı ve inandırıcılıktan uzak olur. Kişisel deneyimlerinize yer verin. Bilgi vererek beyne, kişisel deneyimlerinize yer vererek insanların duygularına hitap edersiniz. Dinleyicilerinizin dikkatni komik, trajik, romantk, arkadaşlık, aileye, hayata, başarıya ve kariyere dair hikayelerle çekmeye çalışın. Konuşmanıza mükemmel bir son verin ki daha fazlasını dinlemek istesinler. Birçok konuşmacının yaptğı hatalardan biri konuşmaya soru-cevap bölümüyle son vermektr. Bu davranışın, temposu gitkçe düşen bir kapanışa yol açacağı garantdir. Bunun yerine kendi kapanışınızı yapmalısınız. Bu kapanış dinleyicilerinizi şaşırtmalı, motve etmeli, konuşmayı büyük bir heyecanla terk etmelerini sağlamalıdır. www.tureb.com.tr 61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68