Page 61 - 15 Sayı
P. 61

Kişisel ve Kurumsal Gelişim

                                                          Formal  Mentorlukta  ise  çok  önemli  farklar  var;
           “Bir kurumu yönetmek,                          öncelikle  yeni  bir  bireyin  katılımı  kurum  için

           öncelikle insanı yönetmektir.                  vizyoner  bir  süreç  olarak  ele  alınır,  danışan
                                                          (mentee)  ve  mentor  özel  bir  eğitim  alırlar,
           İşe alım ile başlayan                          birbirlerinden  beklentileri  netleştirilir.  Mentorlar

           hikayenin nasıl yürüyeceğini                   güvenilir,  objektif,  başarılı,  sosyal,  tecrübeli,
                                                          iletişimi  kuvvetli  kişilerden  seçilir  ve  koçluk
           önceden yazmazsanız,                           tekniklerinin  de  kullanıldığı  bu  süreç  başarılı  bir
                                                          şekilde  yönetilir,  kurum  gelişmeye,  bireyler  katkı
           kurumun içerisinde sizin                       sağlamaya yönelir.
           için yazacaklar her zaman                      Görüldüğü  gibi  mentorluk  sistemi,  kişilere  ve

           bulunur.”                                      kurumlara  müthiş  katkılar  sağlayan  güçlü  bir
                                                          yönetim aracı tabii ki, başarılı bir şekilde organize
                                                          edilirse…
                                                          İnsana ve insan gelişimine önem veren kurumların
           Büyük    hayallerle,   yetkinliklerinizle   katkı   artması dileğiyle.
           sağlayacağınızı,  düşünerek  çalışma  hayatınıza
           başlarsınız.  Daha  hiç  kimseyi  tam  olarak
           tanımadan,  işlerin  nasıl  yürüdüğüne  dair  tam
           bir  deneyim  sahibi  bile  olamadan  bir  bakarsınız
           yılların önyargılarıyla donatılmışsınız bile.
           Peki  tüm  bu  yaşananların  kime  ne  faydası  var?
           Elbette yönetilemeyen bilgi akışı ve yönlendirmeler
           ne çalışana ne de kuruma katkı sağlamıyor. Yeni
           gelen  yeteneklerle  gelişmek  ve  ilerlemek  varken
           aynı  problemler  devam  ettiği  gibi  kurumlardaki
           mutsuzluk,  eskisinden  yenisine  tüm  çalışanlara
           bulaşıyor  ve  işler  istenildiği  gibi  yürümüyor.
           Yetenekli, kuruma katkı sağlayacak kişiler de en
           kısa zamanda o şirketi terk ediyor.
           Bir kurumu yönetmek, öncelikle insanı yönetmektir.
           İşe alım ile başlayan hikayenin nasıl yürüyeceğini
           önceden  yazmazsanız,  kurumun  içerisinde  sizin
           için yazacaklar her zaman bulunur. Bu nedenle iş
           dünyasının lider kuruluşları, etkin insan kaynakları
           yönetimini en iyi şekilde uygulamaya çalışıyorlar.
           Oryantasyon  (uyum)  programları,  eğitim  ve
           mentorluk gibi yöntemlerle herkesin mutlu olacağı,
           kişisel ve kurumsal hedefleri birleştiren çalışmalar
           yapıyorlar.
           Kurum  içi  mentorluğu  aslında  işbirliği  içinde,
           öğrenme süreci olarak tanımlayabiliriz. Tecrübeli
           birey,  daha  az  tecrübeli  bir  bireye  rehberlik
           ederek, kurum kültürünü ve o şirkette o işin nasıl
           yapıldığına  dair  bilgiyi  kişiye  aktarır.  Anlattığım
           hikâyelerde de bu gibi gizli mentorlar vardı tabii,
           yeni  gelenlere  ne  anlatacağını  yönetemediğiniz
           eski  kötü  alışkanlıkları  veya  yanlı  bakış  açılarını
           bulaştırmaya çalışan kişilerdi bunlar.


                                                                                       tureb.com.tr   59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66