Page 38 - TÜREB Dergi 5.Sayı
P. 38
KURUM açılabileceğini düşünüyorum. Bunu Tarım Bakanlığı ile Yapılan yatrımlar arazi temin etme konusunda bugüne ilerleyen dönemlerde görüşmek istyoruz. kadar bir yönetmeliğimiz yoktu. Yani, arazi teminine ilişkin sistemin kuralları belirlenmemişt. Bu durum, özel “Bakanlar Kurulunun sektörün hızına yetşebilmek adına bazen esneklik ve Enerji Piyasası Üst Kuruluna avantaj sağlasa da standardizasyon, şefafık ve kurallar yetki vermesi gereklidir.” çerçevesinde hesap verilebilirlik adına sorunlara yol açmaktaydı. Bütün bu sorunları aşmak için sizin temel bir öneriniz var mıdır? Bize tevdii edilen bu görevden sonra yeni bir Bana göre, asıl yapılması gereken, 6446 Sayılı Elektrik yönetmeliği gündemimize aldık. Enerji yatrımı yapmak Piyasası Kanununun 19.maddesinin değişmesidir. Bir ay isteyen bir frmanın yol haritasını, başvuru esnasında önce Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına bu konuda gerekli olan tüm bilgi ve belgeleri yazılı hale getrerek bir kanun taslağı gönderdik. Bize göre enerji yatrımları kuralları önceden saptamış olacağız. Bu Yönetmelik için mülkiyet edinimi konusu çok önemli ve yatrımın sayesinde; Ön lisans alan bir şirket hangi koşullarda esaslı bir parçasıdır. Çünkü hiçbir enerji yatrımı uzayda EPDK’ya kamulaştrma için başvurabileceğini, ne türde yapılmıyor. Araziye acilen girmek ve şirketlere verilen bir taşınmaz için hangi işlemi yapacağını, hangi evrakları inşaat süreleri içerisinde yatrımları tamamlamak hem hangi standarta hazırlayacağını önceden bilecek, emek arz güvenliği açısından hem de cari açığın azaltlması ve zaman kaybına sebebiyet vermeden işlemlerini açısından çok önemli bir husustur.Bu nedenle başlatabilecektr. Sektörle de bir toplant yaparak bu öncelikle mülkiyet edinimi konusundaki bürokratk yönetmeliği tanıtk. Başvuru yapacak frma, EPDK’nın engelleri ortadan kaldırmak ve yasal prosedürleri talep etği kamulaştrma planını, genel yerleşim planı en aza indirmek gereklidir. Bunun için de 6446 Sayılı veya imar planını hangi formata hazırlaması gerektğini Kanunun 19.maddesindeki yetkileri Maliye Bakanlığı o yönetmelikte görecek, hazırlıklarını ona göre ile EPDK arasında paylaştran yapıdan 4628 Sayılı yapacak. Yönetmeliğimizi önümüzdeki hafa Kurulun Kanun dönemindeki yetkileri tek merkezde toplayan onayına sunuyoruz, onaylandıktan sonra Kuruma ait yapıya hızla dönmemiz gerekiyor. Yani mülkiyet edinimi web sitemizde yayımlayacağız. konusunda EPDK tek yetkili olmalıdır. Kamulaştrma yetkilerinin, mülkiyet edinimi yetkilerinin tek bir kurumda toplanması lazım. Şirketlerin her Ayrıca; acele kamulaştrmanın enerji yatrımları alanında bir yöntem olarak uygulanmasının da önü işlem için farklı bir kuruma gitmemesi gerekiyor. açılmalıdır. Bu gerekliliğin kanuna girmesi lazım. Yönetmelik çıkararak ve gönderdiğimiz kanun taslağını Başka türlü yenilenebilir enerji kaynaklarını faaliyete yasalaştrarak rüzgar yatrımlarını ve genel olarak tüm geçirmek,2023 hedeferine ulaşmak mümkün değildir. enerji yatrımlarını hızlandırmamız gerekiyor. Sektörün hızına başka bir türlü yetşmemiz mümkün değil. “Mülkiyet edinimi Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mıdır? konusunda EPDK Türkiye’nin TÜREB v.b. STK’lardan tüm bu anlatğımız sorunların en uzman kurumudur.” çözümünde beklentlerimiz var. Bu beklentlerin başında; acele kamulaştrmanın enerji yatrımları EPDK Kamulaştrma Dairesi Başkanlığının halihazırda alanında mutat yöntem haline getrilmesi için kanun yürütüğü projeler nelerdir? değişikliğine ihtyaç var, kamulaştrma yetkilerinin Geçen yıllara kadar HES yatrımları, geçtğimiz yıldan tekrar EPDK’da toplanmasına ihtyaç var. Bir kamu beri de RES ve GES yatrımları sektörün gündeminde… kurumu olarak biz masanın bu tarafndayız ancak; 2016 Bahar aylarında da muhtemelen yeni rüzgar diğer paydaşlarımızın da bu konuda takiplerini ve lisanslama ihaleleri yapılacak. Belki de yüzlerce yeni desteklerini bekliyoruz. Herkesin taşın altna elini lisans verilecek ve yeni yatrımlar gündeme gelecek. koyması gerekiyor. 36 ilkbahar2016