Page 64 - TÜREB Dergi 6.Sayı
P. 64
KİŞİSEL GELİŞİM PUBLIC RELATIONS Public Relatons, “Piar itbarı güçlendirir” sundukları fkirleri ve hizmetleri Türkçe adıyla Halkla Piar çalışmaları, bir frma veya sayesinde devamlı iletşim içinde İlişkiler (Piar), bir kuruluşun sunduğu ürünü daha fazla olmasını sağlar. satrmak amacı ile yapılmaz. Görüş şirketn veya kurumun ve davranışları etkileyerek, kurum İTİBAR BİR ANDA KAZANILMAZ imajını korumak, kimliği üzerinde bir anlayış yaratan Piar faaliyetleri yürütülecek kişi/ geliştrmek amacıyla ve algılamaya sahip çıkan bir ilişkiler kurumların itbarlarını bir anda silsilesi olan piar faaliyetleri; itbarı kazanamayacakları unutulmamalıdır. gerçekleşen bir korumak, desteklemek, artrmak, İtbar kazanılması için piar faaliyetlerinin organizasyon olarak düşünce ve davranış biçimlerine orta ve uzun vadeli zaman diliminde tanımlanabilir. Hedef etki edebilmek olarak tanımlanır. dürüstlükle yönetlmesi gerekir. kitlenin uzun vadeli Bir organizasyon ile hedef kitlesi arasındaki iletşimi sağlamak amacıyla Piar faaliyetlerinde verilen mesajlar olumlu görüşlerine yapılan faaliyetler, önceden planlanmış gerçekçi olmalıdır. Gerçeklik ile dayanan halkla çalışmalar bütününü oluşturuyor. uyumsuz şekilde verilen mesajlar ilişkiler faaliyetleri, Halkla ilişkiler ikna etme kişi ya da kurumun itbarını zedeler. Kurumların iş hedeferine katkıda hedef kitle ile frma sanatdır bulunan bu faaliyetleri bir ürünün arasındaki iletşimi Halkla ilişkiler, ikna etme sanatdır. lansmanı olarak düşünmemek gerekir. güçlendirmek için Belirlenen hedef kitleleri etkilemek Kısa süreli bir kampanya olmayan ve atlacak en önemli amacıyla hazırlanmış, planlı, inandırıcı kurum itbarını yükseltmek, kurumun bir iletşim çabasıdır ve kamuoyunu uzun dönem planlarının, stratejilerinin adımlardan biridir. etkileme ve ondan etkilenme sürecini oluşturulmasında rol oynayan piar kapsar. Piar faaliyetleri kapsamında faaliyetleri, hedef kitle ile karşılıklı kurum- kuruluşların geliştrdikleri olarak sağlıklı, doğru, güvenilir ilişkiler stratejiler, uyguladıkları teknikler, kurulması ve geliştrilmesini sağlar. yaptkları çalışmalar, hedef kitleye 62 yaz2016