Page 65 - TÜREB Dergi 6.Sayı
P. 65
KİŞİSEL GELİŞİM Piar faaliyetleri neden gereklidir? Sınırların kalkt ğı ve dünyanın ‘küresel köy’e dönüştüğü günümüzde, rekabet her geçen gün artmaktadır. Rekabet n get rdiği zorlukları aşmakta kurum- kuruluşları destekler nitelikte olan halkla ilişkiler faaliyetleri, ‘Marka ve kaliteyi nasıl oluştururum?’ sorusuna yanıt aramaktadır. Stratejik danışmanlık ve tanıt mın önemli bir olgu olarak ortaya çıkt ğı günümüzde dünyanın en kaliteli ve en ucuz ürününü üret yor olsanız bile bundan kimsenin haberi yok ise başarıya ulaşamadınız demekt r. Bu noktada devreye giren piar faaliyetleri, Akademik tanımıyla; kamuya ya da bir organizasyon ile hedef kitlesi ve hedef özel sektöre ait kuruluşların olumlu bir kitlesini etkileyecek kişi veya gruplar imaja sahip olmaları için gerekli tanıt m arasında ilet şimi sağlar. Önceden planlanan polit kasının saptanması, kuruluşların bu çalışmaların bir bütünü olan piar faaliyetleri; doğrultuda yönlendirilmesi, insan grupları özel bir f rma, kamu kurumu veya bir kişi için ve kuruluşlar arasında bilgi akışının de olabilir. sağlanması ve bu bilgi akımının gerekli etkinliği kazanarak amaçlanan sonuca Piar şart mı? ulaşması için yapılan planlı faaliyetlerin Birbirinden kaliteli ürünlerin sunulduğu, eğit m tümü olarak adlandırılan piar faaliyetleri, seviyesinin yükseldiği global dünyada piar faaliyetleri bir başka tanıma göre ise; bir işletmenin bir tercih değil, zorunluluk haline gelmişt r. Kişi ya da ya da özel veya kamusal bir kuruluşun kuruluşların medya ile yürüt üğü olumlu ilişkilerle; bağlant kurduğu veya kurabileceği doğru yerde, doğru zamanda ve doğru kişilerle vermek kimselerin arayış, sempat ve desteğini istedikleri mesajı kamuoyu ile buluşturan halkla ilişkiler elde etmek ve bunu devam et rmek için uzmanları, aynı zamanda yapılacak organizasyonlarla yapt ğı sürekli ve örgütlenmiş bir yönet m ilgili f kir aşamasından mekanın seçilmesi aşamasına görevidir. kadar birçok alanda kurum/kuruluş/kişileri yönlendiriyor. Piar uzmanlarının özellikleri Piar uzmanları, halkla ilişkiler faaliyetlerini yönet kleri kişi/ kurum ve kuruluşlara halkın düşünce ve tutumlarını ileten, girişimci f kirler üreten, tanıt m kampanyaları gelişt ren kişilerdir. Piar uzmanları; yarat cı, insiyat f sahibi, kamu ve özel sektör temsilciliklerine danışmanlık yapabilen, problem çözücü, kriz yönet mi konusunda uzman ve araşt rma becerilerine sahip kişilerdir. İnsan psikolojisi ve mot vasyonu hakkında bilgi sahibi, rekabetçi ve yenilikçi kişiler piar faaliyetlerinde başarılı olan uzmanlar arasında sayılır. www.tureb.com.tr 63