Page 64 - turebdergi8sayi
P. 64
MAKALE Test dişli kutusunda vibrasyon ölçüm sisteminin 1. 1620 dev/dk’çıkış hızında ve aşağıda yer alan güç haricinde online yağ kirlilik seviyesini ölçmek için seviyelinde güç kaybı : partkül ölçüm cihazı bulunmaktadır. (ISO 4406:99 ve 1 kW (Yüksüz durum) – 60 dk AGMA 6006-A03’e göre) 280 kW, 30 dk 560 kW, 30 dk 4. Test prosedürü 850 kW, 90 dk 2. Güç kaybı testnde geçerli olan çalışma şartları Tablo 1. Sıcaklıklar ve ISO yağ kirlilik seviyeleri ölçülmüştür. 4’te gösterilmiştr örn: Alternatör dönüş hızı, system Güç kaybı sistemin giriş ve çıkış güçleri kaydedilerek her giriş gücü ve her kademenin süresi. dakika ölçülmüştür, ör: motor tarafndan tüketlen güç ve alternator tarafndan üretlen güç (4), Bakınız Fig. 2. Belirtlmiş olan güç kayıp değerleri her yük kademesinde Alternatör için yeterli şartları sağlamak üzere, çıkış ölçülmüş değerlerin oratalamasıdır. Ör 280, 560 ve 850 dönüş hızı 1620 dev/dk’da sabit tutulmuştur. kW. Birinci ve ikinci yük kademelerinde seçilmiş giriş yük değerleri, toplam güç kapasitesinin (850kW) 1/3 Yeni yağı test etmeden önce, herhangi bir ve 2/3 oranındadır. Sahada çalışan bir rüzgar türbini kontaminasyonu önlemek için dişli kutusu tam olarak çoğunlukla toplam güç kapasitesinin 2/3 oranında test yağı ile yıkanmıştr. Test yağ tankı ve enjeksiyon çalışır. Bu manada 560 kW yapılan test bu büyüklükte sistemi tümüyle yıkanmış ve tahliye edilmiştr. Her yağ çalışmakta olan gerçek türbini yansıtmaktadır. için yeni fltre kartuşu kullanılmıştr. 5. Test sonuçları ve değerlendirme anlayabilmek için daha detaylı olarak ayrıca incelenmesi 5.1 Güç Kaybı gerekmektedir. Şema 6a yapılan her teste dişli kutusu yağının sıcaklığını göstermektedir. Sürücü dişli kutusunun Güç kaybı Tablo 4 ‘te gösterildiği gibi 280kW ve 560 mineral yağla yağlandığının hatrlanması bu noktada kW’ta 30 dakika süreyle ölçülmüş, 850 kW’lık tam güçte önemlidir. Sürücü dişli kutusu yağlarının 850 KW’lık ise güç kaybı 90 dakika süreyle ölçülmüştür. Ölçülen ısı teste tümümün neredeyse aynı olması ( farklılıklar değerleri Figür 5’te gösterilmiştr. Sonuçlarada sabit 3oC’den küçük çıkmıştr ve bağıl nem ve çalışma sıcaklık yalnızca tam güç kademesinde görülmektedir. sıcaklıklarına bağlı olarak ölçüm hassasiyet dahilinde Ör. 120 dakikalık test ve yağın eşanjörden geçişinden 30 değerlendirilebilinir) dikkat çekicidir.Şema 6b ‘de dk sonra (tablo 4’e bknz). 850 kW’lık yük kademesinin gösterilmiş olan stabilizasyon sıcaklığı benzer bir rejim başlagıcında yağlama devresi açıktr ve yağ eşanjörden göstermektedir. geçmeye başlamaktadır. Şema 7 ‘de test dişli kutusu (farklı rüzgar türbini yağlarıyla yağlanan) yağ sıcaklığı ile dişli kutusu sürücüsü 280 kW ve 560 kW test kademeleri geçiş şartlarıyla yağ sıcaklığı (tüm aşamalarda aynı referans mineral yapılmıştr ve kayıp yük ölçümlerinin dişli kutusu (MINV) arasındaki sıcaklık farkını göstermektedir. sıcaklıklarıyla direkt olarak bağlı olup olmadığını 62 kış2016
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69